Μαθητικός Διαγωνισμός Quantum Spinoff

English
Ο διαγωνισμός αφορά στους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων (Β΄ και Γ΄) των Λυκείων της χώρας και θα διενεργηθεί κατά τους μήνες Νοέμβριο 2015 έως Απρίλιο 2016. Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει σε επαφή τους μαθητές πρώτα με τη βασική και την εφαρμοσμένη έρευνα, καθώς και να τους παρέχει την ευκαιρία να δουν από πρώτο χέρι πώς μία καινοτόμος ιδέα μπορεί να οδηγήσει σε μια εφαρμογή σε μια επιχείρηση. Υπό την επίβλεψη τόσο ερευνητών αλλά και επιχειρηματιών του χώρου, οι μαθητές παράγουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με βάση τις γνώσεις του επιστημονικού αντικειμένου και στήνουν μία εικονική εταιρία νανοτεχνολογίας.
 
 
Οι φάσεις του διαγωνισμού
 
(1) Προπαρασκευαστική Spin-up-ημέρα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών 
Στις αρχές Οκτώβρη θα διοργανωθεί μια ημερίδα για τους συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς κατά την οποία οι διοργανωτές του διαγωνισμού θα παρουσιάσουν τον διαγωνισμό και θα γίνει μία πρώτη γνωριμία με τους ερευνητές του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών καθώς και τους επιχειρηματίες με τους οποίους θα δουλέψουν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Η ημέρα Spin-up έχει ως στόχο να βυθιστούν οι μαθητές σε ζητήματα κβαντικής φυσικής και να τους γνωρίζει περισσότερο ή λιγότερο γνωστές εφαρμογές όπως τα LED, μνήμη flash, IR κάμερες, ιατρικές εικόνες.  Αντίστοιχα οι εταιρίες υψηλής τεχνολογίας δείχνουν στους μαθητές πώς η βασική έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε συναρπαστικές εφαρμογές.
 
(2) Ενασχόληση με ζητήματα Σύγχρονης Φυσικής 
Με βάση διάφορους σταθμούς μάθησης τους οποίους έχουν ετοιμάσει οι διοργανωτές του διαγωνισμού για τους εκπαιδευτικούς και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να συζητηθούν στην τάξη, οι μαθητές μελετούν τις βασικές αρχές της κβαντικής μηχανικής και των εφαρμογών της. Κατά τον Ιανουάριο όλοι οι σταθμοί μάθησης θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και οι μαθητές αρχίζουν να μελετούν ένα επιστημονικό άρθρο.
 
(3) Επίσκεψη σε εταιρεία νανοτεχνολογίας 
Οι μαθητές επισκέφτονται μία εταιρία νανοτεχνολογίας και να προσπαθούν να κατανοήσουμε την υποκείμενη τεχνολογία και τις εφαρμογές της Φυσική στα παραγόμενα προϊόντα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι εργαζόμενοι της εταιρίας παρουσιάζουν τη σημασία της έρευνας στην δημιουργία και παραγωγή νέων προϊόνττων υψηλής τεχνολογίας.
 
(4) Επίσκεψη στο Ινστιτούτο Θεωρητικής Φυσικής και Χημείας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών 
Για να είναι σε θέση να κατανοήσουν το επιστημονικό άρθρο οι μαθητές μπορούν να επισκεφθούν την ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτο Θεωρητικής Φυσικής και Χημείας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Εκεί μπορούν να θέσουν ερωτήσεις στους ερευνητές σχετικά με το άρθρο που έχουν μελετήσει. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές με τη συνοδεία των ερευνητών θα μπουν στα εργαστήρια και θα εξερευνήσουν το συναρπαστικό κόσμο της βασικής έρευνας.
 
(5) Δημιουργική αξιοποίηση της τεχνολογίας 
Με βάση την επίσκεψη στην εταιρία νανοτεχνολογίας, στην επίσκεψη στο ερευνητικό κέντρο και τη μελέτη του επιστημονικού άρθρου οι μαθητές εφευρίσκουν μια νέα εφαρμογή ή υπηρεσία.
 
(6) Σχεδιασμός του επιχειρηματικού μοντέλου 
Οι ομάδες των μαθητών μαθαίνουν πώς να σχεδιάσουν ένα επιχειρηματικό μοντέλο για την εφαρμογή ή την υπηρεσία τους. Το μοντέλο αυτό βασίζεται στο «Επιχειρηματικό Μοντέλο Καμβά», με το οποίο έχουν εξοικειωθεί κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
 
(7) Ημέρα Spin-off
Κατά τη διάρκεια της ημέρας Spin-off οι ομάδες των μαθητών προτείνουν τη νέα σχεδιασμένη εφαρμογή τους καθώς και το επιχειρηματικό τους μοντέλο της δικής τους εικονικής εταιρία νανοτεχνολογίας. Η κριτική επιτροπή των εμπειρογνωμόνων θα απονείμει το βραβείο για το σχολείο το οποίο έχει αναπτύξει την πιο καινοτόμο ιδέα, με το πιό άρτια ανεπτυγμένο επιχειρηματικό μοντέλο.
 
(8) Ευρωπαϊκός τελικός 
Η νικήτρια ομάδα του ελληνικού διαγωνισμού θα διαγωνιστεί στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό, αντιμετωπίζοντας ομάδες από 3 Ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Εσθονία και Ελβετία).  Οι τέσσερις ομάδες μαθητών θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και το ανεπτυγμένο επιχειρηματικό τους μοντέλο τους στα αγγλικά για μια διεθνή κριτική επιτροπή εμπειρογνωμόνων